Dorele, ți-ai luat BMW?

BMW

BMW Seria 5 (E39) Touring, foto din arhiva personală

Dorel e proaspăt posesor de BMW Seria 5. A pus câțiva bani deoparte, însă nici măcar nu se apropia de costul unui model mai recent, așa că a achiziționat un E39 fabricat pe la începutul anului 2000. Pasionat de pescuit și de călătorit cu familia, a ales o caroserie Touring și un motor mare, de 2,8 l cu 6 cilindri în linie.

Încântat de noua achiziție, Dorel a început să folosească mașina zilnic prin oraș. Îi plăcea cum se simte la volanul ei și îi purta de grijă aspirând-o și ducând-o la spălătorie de fiecare dată când era nevoie. Nu îi păsa că unii oameni se uită urât la posesorii de mașini germane mai vechi de 10-20 de ani, el își luase BMW pentru că era un împătimit al mărcii și, știind că în general nemții fac lucruri durabile, a crezut că nu va avea probleme cu autoturismul pentru mult timp.

Însă, după cum avea să afle în scurt timp, germanii nu sunt deloc zei; tot oameni sunt și ei, iar produsele lor, ca oricare altul, tind să se defecteze după o perioadă lungă de utilizare. Exact așa s-a întâmplat și cu BMW-ul lui Dorel, care a început după puțină vreme să scoată sunete ciudate și să se comporte de parcă luase ceva mai mult decât o răceală, tremurând și smucindu-se pe șosea. La început, lui Dorel nu îi era frică de faptul că s-ar putea întâmpla ceva neplăcut; totuși teama a apărut în momentul în care se apropia concediul și dorea să plece din localitate. La sfaturile prietenilor și presiunea soției, mașina a ajuns într-un service. Acolo, Titel (prieten bun cu Dorel) a promis că o va repara repede și ieftin, prin urmare… mașina este încă pe butuci și nu întrevede vreo șansă de vindecare.

Să nu faci ca Dorel!

Ce ar fi putut face Dorel pentru a nu aduce cu această poveste lacrimi în ochii pasionaților de automobile? Cel puțin două lucruri simple:

1.Înainte de achiziție să întrebe în stânga și dreapta de cele mai frecvente probleme pe care le are acest model, să strângă bani și pentru rezolvarea acestora, nu înainte de a verifica dacă mașina ochită le are sau nu.

De exemplu: multe BMW Seria 5 din perioada 1995-2003 se confruntă cu probleme la sistemul de răcire a motorului, având de la radiatoare crăpate până la pompe de apă explodate. Altele au avut probleme cu suspensia și direcția. Nu în ultimul rând, destul de des se întâmpla să cedeze mecanismul electric de acționare a geamurilor.

Uneori apăreau și probleme care nu erau de natură mecanică (și nu doar la BMW, fiind afectate multe mărci), destul de evidente la o simplă privire: sticla farurilor devenea din ce în ce mai opacă, micșorând vizibilitatea pe timp de noapte.

BMW

2.Pentru o astfel de mașină este nevoie de piese originale BMW, dar și de un mecanic priceput. Nu e suficient să deții mașina, trebuie să o și cunoști, să folosești pe cât posibil doar accesorii originale BMW și ulei original BMW. Dacă aceste lucruri sunt îndeplinite, abia atunci te poți gândi să îți faci cadou și un set de jante BMW 18 originale.

BMW în sus, BMW în jos, mă doare mintea, dar cred că-i de la (ne)somn. Mă rog, e și vina SuperBlog, că a venit cu niște piese de BMW de la eXclusiv OEM și trebuia să le fixez din cuvinte, că eu set de chei nu am. Și am realizat un lucru: oricât ai crede că stăpânești două subiecte (scrisul și mașinile), atunci când vine timpul să le combini poți foarte ușor să o dai în bară ca mine aici. Sper să se rezolve cu o amiabilă!

3 comentarii

Povestește-mi!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.